Túrabeszámolók | TTT

Az én oldalamon alszom, a csípőízületeim fájnak, mozgásterapeuta, gyógymasszőr

Hogy aztán a túra során ki mentorált kit, azt döntse el a kedves olvasó. A HÉV pótló busz gyakrabban jár, mint ahogy maga a HÉV szokott, ezért korábban érünk a rajt helyszínére, mint számítottuk. Rövid idő alatt hosszú sor nő az időközben kirakott rajtoltató asztalok előtt, és a világ legtermészetesebb módján csevegésbe kezdünk az érkezőkkel. Néhány perc elteltével az élő sövény takarta házból dühös, nikotinos női hang horkan ránk: "Kussoljatok már a pitsába'! A XXI. Nem hittem volna, hogy időben el tudunk indulni, mert az utolsó percekben dobják össze a rendszert, de ennek ellenére kor pontban elkezdődik a rajtoltatás, és az elsők között mi is elindulhatunk.

Az aggasztó meteorológiai előrejelzés miatt fürkésszük az eget. Csak gomolyfelhőket lehet látni fölöttünk, de távolabb sötétebb színek is vegyülnek a fehérbe. A Kőbánya utca emelkedőjén még frissen, könnyedén jutunk fel a fennsíkra, ahonnan már látni amint az én oldalamon alszom fürgék az erodált, durva köves úton emelkednek a Kevélyek felé. A kellemes klímában mi is hamar felérünk a sziklás peremhez, ahonnan a filmgyári egri várra lehet lelátni. Szilvinek muszáj az én oldalamon alszom egyet a panorámában, de én inkább megyek tovább, mert semmi perc alatt úgyis utolér.

A csúcsot jelző valamikori fatorony emlékül meghagyott négy impregnált lábától a mészköves gerincen haladunk röviden, le-le pillantva a már jól ismert, de mindig kellemes látványt nyújtó tájra, aztán megkezdjük az ereszkedést a meredek, köves ösvényen. Az előző napi bőséges esőzés miatt csúszóssá vált, amúgy is fényesre koptatott köveken még a kellően terepes talpú majdnem új cipőinkben is meg-megcsúszunk.

Megkönnyebbülve érünk le a Kevély-nyeregbe, ahol a es táv még vidám pontőrei kívánnak jó utat nekünk. Ízületi fájdalom a crohn-kórban továbbiakban ismét süllyedünk a hegyoldalban a szintén csúszós, agyagos úton.

az én oldalamon alszom, a csípőízületeim fájnak ízületi fájdalom öltözködés

Most nem kocogunk bele a lejtőbe, de vannak, akik sikerrel csattognak el mellettünk. Leérve a szintbeli erdei útra csak a pocsolyákat kell kerülgetni, erőt gyűjthetünk a következő emelkedőhöz. A volt Sumica kemping kőkerítése mellett a murvás út is pihentető. A Csobánka-Pilisvörösvár műutat keresztezve látjuk, hogy szépszámmal várakoznak itt depós autók.

Sosem értettem, hogy alig 10 km után miért kell depózni, de ez az én problémám. A vakítóan világos murváról hamarosan ismét az erdő takarásába kerülünk, és már itt is van a szentkúti letérő, ahol tábla tereli le a eseket. Hamarosan belekezdhetünk a Hosszú-hegy hosszú emelkedőjébe, hogy felérve a gerincre, elsétálhassunk az első ellenőrzőpontunkra. Az itt megszokott "törzs" pontőrgárdával üdvözöljük egymást, és mivel itt nem szándékozunk semmit csinálni, még a szép pilisszántói panorámát is hanyagoljuk, a csípőízületeim fájnak továbbmegyünk, a lefelé jól siethető erdei úton.

Egy ponton elérjük azt a dózer utat, amit a Hosszú-hegyi pont kedvéért csípőízületi fájdalom járáskor el, de nem sokáig maradhatunk rajta, mert a [Z-] jelzés megint bevisz az erdőbe.

2019. év 2. negyedév kérdései

A benti útról a teljes pompájában zöldellő, buja növényzet ellenére is jól látszanak azok a "versenyzők", akik nem jöttek be velünk az erdőbe. Amikor ismét összeér a két út, akkor nem tudom megállni, hogy cukkból ne kérdezzem meg a dózer úton haladóktól, hogy milyen túra van itt ma még a Kinizsi Százason kívül.

Mindjárt itt van a mobil WC-s Szántói-nyereg ahol a rendezőség biztosítja a Pilisszentkereszt-Pilisszántó műúton való átkelést. Nyeregből nyeregbe pattanunk, mert közeledünk a Magas-hegyi-nyereghez. A távok szétválására Rakk Gyula figyelmezteti az erre kószálókat, miközben mindenkiről elkészíti az "ilyen volt" fényképet.

Túrabeszámolók

Fantasztikus, hogy emlékszik arra, hogy ugyanabban a pólóban vagyok, mint tavaly ilyenkor. Most kezdődik a Pilis meghódítására irányuló igazi emelkedés. Szólok a húzóember szerepét betöltő Szilvinek, hogy a mászás során elérünk majd egy olyan kőhöz, amelyre tradicionálisan le szoktam ülni arra a percre, amíg felszívok egy kis üzemanyagot, úgyhogy ott majd félreállunk egy kicsit.

Így is lesz, megállunk és nem csak frissítünk, hanem a sapkáinkat is elővesszük, mert nemsokára felérünk a szerpentinre, ahol a napsugárzásnak kitéve kell majd egyre feljebb nyomulnunk.

Nőknél gyakoribb

Ez alatt az egy perc alatt számos feltörekvő ismerőssel találkozunk, akikkel kölcsönösen hajrázunk egymásnak. A röpke frissítés után ismét útra kelünk.

A sorompó még árnyas helyen próbálja utunkat állni, de aztán felérünk a szerpentin kopár, mészköves ösvényére. Felkerülnek az előkészített sapkák.

Folyamatosan nyomjuk addig a kanyarig, amelyiknél a csípőízületeim fájnak fotózásra ihlet a valóban festői panoráma. Szilvi is ezek közé tartozik. Hát ha már úgyis megálltunk, akkor én is modellt állok egy közös szelfihez. Már tavaly se tett ki a rendezőség kanyarlevágást tiltó A4-eseket, valaki, vagy valakik egyszerűen kisebb-nagyobb faágakkal torlaszolták el a levágások által kialakult vályúkat, így véve el a rövidítők kedvét az illetlenkedéstől.

Jó érzés, amikor már fentről halljuk a lentebbi emeleten közlekedők beszélgetését.

• Nyáktömlő gyulladás is állhat a csípőfájdalom hátterében FájdalomKözpont.
  • Nyáktömlő gyulladás is állhat a csípőfájdalom hátterében
  • Sándor Miklós mozgásterapeuta, gyógymasszőr bemutatkozása

Az is jó, amikor elmegyünk a tábla mellett, ami a Boldog Özséb kilátó felé mutatja az utat azoknak, akik fel akarnak menni a Pilis-tetőre. Mi nem akarunk, én két hete voltam ott a Pilis 50 alkalmából. Menjenek föl azok, akik szerint nincs km a Kinizsi Százas.

Mik azok a nyáktömlők, és mi a feladatuk?

Tágas rétről térünk be az erdőbe, ami magához tért, és ismét betölti árnyadó funkcióját a néhány évvel ezelőtt keletkezett hatalmas jégkár után. Útközben kipihenjük a Pilis megmászását, de egy idő múlva már gyakrabban nézek a mezőny elejére, hogy a csípőízületeim fájnak már balra lefelé a sporttársak. Nem az unalomról van szó, hanem már megkordult a gyomrom, kezdek éhes lenni, és a rituálé rigolya szerint a következő ponton, a Pilis-nyeregben szoktam elkölteni korai ebédemet.

Az is igaz, hogy jó lesz már letenni az alfelemet arra a 10 percre, amíg az étkezés tart. Gyors csippantás és bélyegzés után az egyik pihenőbútornál kipakolom a fél adag ananászos csirkémet zöldséges rizzsel, Szilvi pedig megtekinti a büfé kínálatát és valamiféle támogató madárvédelmi jelvények kollekcióját, aztán Lidülös süteményeivel ő is asztalhoz ül.

Mi okozhatja a bursák gyulladását és melyek a tünetei?

A teljesítménytúrázó berkekben népszerű Tóth Ferike érkezik. Elmondása szerint helyszíni nevezőként kicsit beragadt a Csobánka téri gimnáziumba, aztán még sorba kellett állnia a rajtoltatásnál is. Kajálás után nem vesztegetjük az időt, elhagyjuk a Pilis-nyerget, és nekivágunk a hátralevő százezer lépésnek. Szilvinek feltűnik, hogy sokak bődületesen nagy hátizsákkal jöttek a túrára.

Specializáció: mozgásszervi betegségek, rehabilitáció, idősgondozás

Ezt már én is észrevettem régebben; a magam részéről eleve egy kisebb formátumú nyári hátizsákkal indulok, hogy ne tudjak több dolgot vinni a legszükségesebbeknél. Még otthon, a pakolásnál fájó szívvel szelektáltam ki a túrára szánt cuccok elég nagy hányadát. Reggel a hátizsákom induló tömege 2,5 kg körül volt, és azóta csak apad.

Megint tábla téríti el a eseket, mehetnek a Fekete-hegyi Sasfészek turistaházhoz. Szép kilátás nyílik Esztergom felé a ház mögül A Kétágú-hegy szélét elérve drasztikus süllyedésbe kezdünk. Még az erdő takarásában előkészítjük a sapkáinkat napszemüveges kiegészítéssel. A hegy lábánál elterülő mezőt akadálytalanul süti a Nap, csak felhőfoszlányok láthatók az égen. A keskeny műúton átkelve integetünk HotDogMan-nek. Nem rég "laktunk jól", ezért most nem vesszük igénybe a szolgáltatásait. Idén Kesztölc lakóövezete elé települtek a levendulaszörpöt és fröccsöt kínáló kedves emberek.

Nincs képem a nagy poharamat odatartani, elfogadok egy kis műanyagpohár hosszúlépést. A standon biztosítanak, hogy ezután hosszúkat fogok lépni. Jók lesznek nekem a megszokott hosszúságú lépéseim, a lényeg az, hogy ne nagyon fájjanak.

Egy meredek utcán érünk a csípőízületeim fájnak Kesztölc házai közé. Keresem az utcával szembeni nyomós kutat, de az én oldalamon alszom a hűlt helyét találom, pedig az itiner is felsorolta a vízvételi lehetőségek között az Esztergomi út előtt álló kutat. Mekkora mocsokság egy ilyen létfontosságú dolgot megszüntetni?!

Vagy sajnáljuk inkább azt az önkormányzatot, amelyik képtelen egy közkutat fenntartani. Szerencse, hogy Kesztölc másik széléhez közeledve, a tankoló pisztolyos végű slagot működtető kislányok nem unták meg a Kinizsi mezőnyének poszt-traumatikus artrosis kezelés, mert náluk be tudom vizesíteni a sapkámat, és ihatok egy jó pohár friss vizet.

Átlépjük a es szalagkorlátját, és átmegyünk a Nyársasba, ami egy homokos talajú akácos. Az esőzések miatt most nem porzik az út, de még így is néhol süppedős. Jó tempóban haladunk egy menetoszlopban; keskeny az ösvény, nem nagyon van lehetőség félreállni a az én oldalamon alszom elől, de némelyik kiugrik a mélyútból, és áttöri magát a növényzeten.

Elérjük Dorog szélét. Figyelmeztetem Szilvit, az én oldalamon alszom ne ijedjen meg, ha lövést hall, mert a lőtér mellett fogunk elhaladni. Lőni nem lőnek, csak egy kutya ugat egyfolytába', de az se a kutyakiképző területén, mert éppen nincs foglalkozás. Beljebb, a városban, a kovácsoltvas-rácsos kocsma felől a nevemet hallom. A rács és az árnyékos terasz miatt nem tudom ki üdvözölt, de oda fordulok, integetek, és köszönök.

Megyünk a fotocellás ajtajú közért felé.

az én oldalamon alszom, a csípőízületeim fájnak gipsz térd artrózisával

Odabent Szilvi paradicsomot vesz, amit én is megkívánok, pedig csak a "szokásos" 1,25 literes Coke-omért jöttem az ízületek fájnak futás közben. Az a tapasztalatom, hogy a hideg, szénsavas ital felének megivása után úgy emelkedek fölfelé a Getére, mint a lift.

Balszerencsémre csak cukormentes van, ezért valamilyen noname kóla ízű - mint később kiderült - förmedvényt veszek, ami nem is hideg. A boltmelletti emeletes ház kapuja előtti lépcsőre ülünk többed magunkkal paradicsomot enni ami ráspriccel a világos pólómraés kólát inni. Beveszek egy adag patikában összeállított sóport. A múlt heti Honvéd emlék- és teljesítménytúrán már kipróbáltam, hogy ne itt zuhanjak össze, ha nem válik be, de csak jókat tudok mondani róla. Végig megyünk a Mária utcán, és a es cél, a Molnár söröző mellett belekezdünk a Csolnoki utcába, de az első az én oldalamon alszom felmegyünk a Csolnokival párhuzamos, de fölötte húzódó utcába, mert tavaly óta - valószínűleg az autóforgalom miatt - arra módosították a Kinizsi Százas útvonalát.

az én oldalamon alszom, a csípőízületeim fájnak acetabulum csípőízület kezelése

Elérjük a temető utáni, majdnem mindig üres parkolót, majd egy ipartelepet, ami után megszűnik az aszfalt, és emelkedőssé válik az út. A téli Szuperkatlanon elképesztő dagonyákat az én oldalamon alszom itt ki. Most is van sár, de ez semmi az akkorihoz képest. Elmegyünk a volt Belányi üdülőtelep mellett, és sajnálkozásunkat fejezzük ki, hogy minden ilyen, kicsit is szociális jellegű dolgot hagynak lerohadni. Mutatom, hogy a pár éve tarra vágott erdőrészlet helyén már egy csinos fiatalos fejlődött ki, remélem, hogy ismét pár év múlva már képes lesz megtartani a csapadékot, és nem lesz ezen a helyen lekvár állagú sár.

az én oldalamon alszom, a csípőízületeim fájnak egyiptomi balzsam

Szépen, nyugodtan emelkedünk; a rozsdás tartószerkezetű távvezeték alól bevisz az út az erdőbe. Megkérdezem Szilvitől, hogy szerinte fogok-e hányni, ugyanis ez a kólának nem nevezhető mosogatólé nemhogy energiát adott volna, hanem inkább megfeküdte a gyomromat. Szilvi rávágja, hogy nem fogok, mert nem hagyom kárba veszni a "drága" italt. Az emelkedő miatt amúgy is mély lélegzeteket kell venni, és ez segít a hányinger legyőzésében.

A kövek kerülgetése közben két lépés között spontán balra tekintek és a lombokon túl meglátom a kisebbik fakeresztet.

Az ön kérdése

Jaj, de jó, ez már a Kis-Gete. Az út rövid időre kivisz az erdőből és feltárul Csolnok és vidéke. A gyönyörű, zölden hullámzó tájképet most nem sokáig nézem, mert a gyomrom is elég szépen hullámzik.

az én oldalamon alszom, a csípőízületeim fájnak hatékony fájdalomcsillapító kenőcs ízületi fájdalmak kezelésére

Rafterék érnek utol. Zoli üdvözök és megkérdi, hogy egyedül vagyok-e. Nemsokára kibontakozik a zöld levelek közül a nagy fakereszt; én is fent vagyok már.

Pecsételtetés után megkérdezem Szilvit, akit több pihengető túratársunkkal egyetemben egyáltalán nem zavar a tűző Nap, hogy mehetünk-e, vagy még tovább akar fényképezgetni.

Sándor Miklós

Lefelé indulunk a meredek oldalon, amitől mindig kifejezetten majrézok. Csúszik, mint a rosseb, a reggeli Nagy-Kevélyről való lejövetel könnyed séta volt a Duna korzón ehhez képest. Hosszas, sziklás ereszkedés után érünk a csípőízületeim fájnak egy kevésbé meredek szakaszra. Következik a helyi Öreg-kő, amire pár métert fölfelé megyünk, hogy ismét lefelé kelljen trappolni. A fenyőfás részlet szélén Szilvi rámutat egy útmenti kőre, és megkérdezi, hogy arra szoktam-e leülni, amikor ellenkező irányból jövök.

Az Isziniken mutattam meg neki ezt a követ, úgyhogy fokozottan kell vigyáznom, hogy miket beszélek előtte, mert megjegyzi.

az én oldalamon alszom, a csípőízületeim fájnak ujjak ízületeinek deformációja és fájdalma

Néhány nyugodt lépés után következik a dimexid térdgyulladás esetén kőgörgeteges vályú, amiben ereszkedve minden idegszálamra szükségem van, hogy pofára ne essek.

Amikor leérek, kezeimből T betűt formálva kérek egy perc időt idegkisimításra. Örömmel konstatálom, hogy sikerült kilihegni a kólagőzt, már nincs feszítő érzés a gyomromban.

Direkt túlmentünk a löszfalhoz vezető ösvényen, hogy megállásunkkal ne zavarjuk túratársainkat, de látva minket felénk tartanak, mert azt hiszik hogy erre kell továbbmenni.

Amikor már szó szerint mászni kell a löszfalat félre állnak előlünk, mi kerülünk az élre. Hogy ne szuszogjanak a nyakamba a löszös vályúban nagyobb "sebességet" diktálok magamnak az ideálisnál. A tartóztató cserjék közül a még zöldkalászos katlanra bukkanunk ki, aminek a neve most telitalálat. Fülledt, párás levegő szorult be ide. Ösvényt tapostak előttünk a túrázók a sűrű búzába ami állítólag nem is búzaa botokat nemigen lehet használni. Egyelőre jobbról látszik a Hegyes-kő kúpja, de aztán befordul elénk, s a délutáni Nap ettől kezdve balról tűzi arcunkat.

Amikor először jöttem a Kra, azt hittem, hogy a Hegyes-kőt is meg kell mászni, de szerencsére csak egy rövid, de meredek emelkedőn kell átbukni a lábánál. Pár nyögés után ez is megvan. Itt az ember önkéntelenül is lenéz a Tokodi Pincékre, ami baromi mélyen van a mostani pozíciónkhoz képest.

Sóhajtok egy nagyot, mert a meredek ereszkedés is majdnem úgy zabálja az energiát, mint a feljövetel. Egy kis csoport letéved az útról és a mögöttünk jövő Good Looking sporttárs utánuk kiabál. Összezavarodok, mert azt hiszem, hogy nekünk szólt és egy pár métert még vissza is megyek. Később látom, hogy kiket akart figyelmeztetni.

Egy szántó mellé tévedt néhány embert látok lejjebb. Nem lesz nagy baj, mert ők is a Tokodi műútra fognak kibukkanni, csak egy kicsit távolabb, mint mi. Amikor végre sikerül leereszkedni a hegyoldalból, a műúton szólok, hogy a buszmegálló bódéjában fogok frissíteni, mert följebb, a pincéknél nem lehet árnyékban leülni.

Egy ember már ül a bódéban, éppen arról tájékoztat valakit telefonon, hogy most pihen az én oldalamon alszom kicsit, és majd később dönti el, folytja-e a túrát, vagy feladja. Vésztartaléknak hoztam egy vastag fekete filctollra hasonlító kiszerelésű energiaszirupot, amit a posvány kóla rossz hatása miatt most felhasználok. A rövid idő alatt, amit a megállóban töltünk, sokan haladnak el a bódé előtt, felénk a csípőízületeim fájnak fejüket, majd szemérmesen elkapják a tekintetüket.

Átkelünk a pincékhez vezető úthoz, ahol a mobil büfé előtt Ebola üdvözöl, és átnyújt egy-egy Piros ös terepfutó- és teljesítménytúrás hűtőmágnest. Köszönjük szépen, a csípőízületeim fájnak tovább megyünk. Szilvi benéz az egyik pincéhez, ahol különféle földi jókat kínálnak.

Szólok neki, hogy nem várom meg, mert a Mogyorósi-kősziklát már tavaly is csak három részletben tudtam magam alá gyűrni, majd a temetőben találkozunk.

Jót vidul a kétértelmű kifejezésen és mindenki megy a dógára.